Blake Wheeler k možným reklamám Adidasu: Dres NHL je posvátná věc, neposkvrňte ji!

19. srpna 2015, 17:36

David Motloch

Je to sotva pár dní zpátky, kdy NHL v čele se svým komisařem Garym Bettmanem oznámila novou spolupráci se značkou Adidas, a napříč celým hokejovým světem rozvířila tato zpráva vášnivé diskuze. Proč? Od ročníku 2017/18 by si totiž značka Adidas jakožto oficiální výrobce dresů NHL mohla na svůj produkt umístit reklamu. K velké nevoli se přidal na sociální síti Twitter také útočník Winnipegu Blake Wheeler, který k tomuto kroku zaujal jasný postoj. Reklama na dresy NHL nepatří!

Hokejová veřejnost se této zprávy bojí právem. Adidas totiž navázal s NHL finančně velmi lukrativní spolupráci, přičemž v podepsané smlouvě není nikde jasně uvedený bod, který by umístění reklamy na dres Adidasu vyloženě zakazoval. I samotný komisař NHL Gary Bettman se více pyšní finanční výší smlouvy, než aby popíral podobné zvěsti. A jak už je v těchto luzích a hájích známo, mlčeti neznamená nic jiného, než a jen tichý souhlas.

Přestože odezva lidí na reklamy umístěné na dresech je většinově negativní, Adidas prý hodlá svůj úmysl prakticky vyzkoušet již v září roku 2016, kdy se bude tou dobou konat Světový pohár. Těžko říct, na kolik jsou plány Adidasu reálné, každopádně je třeba zmínit fakt, že se nejedná o vůbec lehkovážnou a malou změnu z pohledu samotné NHL.

Je to právě nejlepší hokejová soutěž na světě, liga lig, která se doposud může pyšnit hrdostí své značky, čistým ledem i svými dresy. Z pohledu osobní identity této značky jde o velmi citlivou záležitost. Pro některé odpůrce je přítomnost reklamy na dresu NHL dokonce tak velká, že by se dala přirovnat k bláznovi, který hodlá díky lukrativní smlouvě změnit kulatý puk na hranatý. A právě těmto lidem přilil Blake Wheeler další vodu do mlýna.

Útočník Winnipegu totiž v úterý večer přes svůj osobní účet na Twitteru veřejně prohlásil, že dresy NHL jsou doslova svaté a podobné reklamy by tuto posvátnost zcela zničily. No, řekněme, že hokejový dres již tolik posvátný přeci jen není, už jen proto, že i Wheelerův Winnipeg nosí na svých dresech reklamu značky Reebok.                                     

S umístěnými reklamami bychom mohli pokračovat dále. Jets například hrají v hale MTS Centre, což je telekomunikační firma z provincie Manitoby, jenž má své reklamy rozmístěné po celé hale. Po utkání si navíc fanoušci Tryskáčů mohou zajít do Pizza Pizza, oficiální pizzerie Winnipeg Jets. Reklam se tak ani ten nejzazší odpůrce jen tak nikde nezbaví. Přesto všechno má Wheeler jistě pravdu.

Představa takového loga Adidasu na majestátním dresu Montrealu Canadiens, to zkrátka musí rvát srdce. Podle mnohých však fanoušci tuto bitvu již prohráli a reklamy se na dresech NHL skutečně objeví. Nezbývá tak než doufat, že nejvyšší zástupci NHL naleznou vhodný způsob a zároveň kompromis, mezi zájmy spolupracujících firem a čistotou značky.

Každopádně bude zajímavé sledovat, kolik hráčů se případně připojí ke Wheelerově postoji. Je totiž neoddiskutovatelné, že podobné lukrativní spolupráce a reklamy mají nemalý vliv také na finanční ohodnocení hráčů, výši platového stropu a celkovou finanční kondici NHL. Co v tomto případě rozhodne? Peníze nebo hrdost? Zdá se, že jedinou možnou zbraň mají v ruce samotní hráči.

Ne jen tak ledakomu se totiž bude líbit, že bude na ledě pomalu představovat chodící billboard, podobně, jako je k vidění například v naší české extralize. Reklamy umístěné v hale a na mantinelech jsou jedna věc, ale dres je přeci jen pro hokejisty daleko více osobní. No, nechme prozatím pány obchodníky, na jakou stranu mince se přikloní. Doufejme, že tak učiní podle svého nejlepšího úsudku a svědomí. 

Share on Google+

RSS | Kontakt | Reklama - © Copyright: BPA sport marketing a.s. & eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz

© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.