19. července 2017, 16:00
Jiří LacinaJsou zprávy, kterými se domácí tisk nechlubí zrovna rád, ale i zveřejňování negativních informací patří k jeho povinnostem. Jak uvádí list News Observer s odvoláním na podrobnou finanční analýzu serveru 24/7 Wall St., mají Carolina Hurricanes druhou nejhorší návštěvnost ze všech čtyř nejrenomovanějších severoamerických sportovních soutěží (NHL, MLB, NBA, NFL).
Nejde o návštěvnost v absolutním měřítku; dá rozum, že srovnávat halové sporty s těmi otevřenými v tomto směru nelze. Jde o postupný propad. Za posledních deset let ztratila Carolina 32 procent fanoušků a spadla na pouhých 64 procent obsazených míst.
Průměrná návštěvnost na domácích zápasech Hurricanes byla v sezóně 2016-17 jen 11 776 diváků, suverénně nejhorší v NHL. Žádný jiný klub nespadl pod 13 tisíc.
Hurikáni přišli do Raleigh z Hartfordu v roce 1997 právě proto, že hokej v původní destinaci netáhnul. V novém působišti nebylo vždycky tak zle. V sezóně 2005-06 vyhrála Carolina Stanley Cup, když ve finále udolala v sedmi zápasech Edmonton. V následující sezóně měla návštěvnost na maximu, na domácí zápasy Canes chodilo v průměru 17 tisíc lidí.
V právě skončeném ročníku se Hurikáni nedostali poosmé za sebou do play off. Už loni klesli s průměrem 12 203 diváků na úplné dno NHL, letos ještě víc propadli. Dlouhodobě mizerné výsledky mohou být jeden důvod, předražené náklady spojené s návštěvou haly druhý. Fanoušci si letos na sociálních sítích opakovaně stěžovali na vysoké ceny parkovného, rostoucí ceny lístků atd.
Jediným týmem v severoamerickém sportu, který vyšel z citované analýzy ještě hůř, byli baseballoví Chicago White Sox. Následovala hokejová Carolina, pak Philadelphia Phillies, Detroit Pistons, pátí od konce byli Houston Astros. Studie vycházela z procentních změn v návštěvnosti za posledních deset. Jako zdroj posloužily údaje televizní společnosti ESPN.
ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz
© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.