bahis siteleri

NHL.cz na Facebooku

Petr Adler: NHL se bratříčkuje s výrobci ohnivých vod

15. ledna 2019, 4:25

Petr Adler

Hokej, jak známo, je nejrychlejší kolektivní hra na světě, napínavá do posledního okamžiku každého zápasu. Tudíž není od věci, když sedíte doma a sledujete nějaký zápas v televizi, dát si panáka. Třeba na uklidněnou. Například, abychom zůstali v Čechách, Staré myslivecké. NHL totiž dělá totéž: právě se domluvila s výrobcem zvláště jemné speciality jménem Jägermeister, který jí bude od této chvíle přispívat ke zvýšení její životní úrovně.

Spojenectví se zatím týká mužstev ve Spojených státech, a heslo je přímočarí: úřední panák NHL (official shot of the NHL). V angličtině je to ovšem hra se slovy: shot je panák, stejně jako střela.

A aby to drželo co nejlépe, NHL se krátce poté domluvila s výrobci vodky jménem New Amsterdam, že jejich nápoj si bude smět, za patřičný obolus, říkat “úředně schválená vodka NHL.”

Zatím není známo, co tomu řeknou hráči ruského původu, kteří ohrnují nosy i nad polskou Wyborovou nebo finskou Finnlandia, neboť ty nemají ve srovnání s jejich Stoličnou žádný nárok. Ostatně, co může takový Holanďan vědět o vodce? I když se v angličtině pokročilý stav opilosti označuje výrazem, že dotyčný je sťatý jako Holanďan.

Jägermeister bude propagovat hokej v podání NHL všude, kde si můžete zakoupit lahvinku. NHL si od toho slibuje, že zákazníci, kteří si kupují ohnivou vodu, si všimnou těch barevných reklamních záběrů, které se na ne budou hrnout ze všech stran. Má v nich vzniknout dojem, že obsah lahvinky bude chutnat lépe při sledování hokeje.

Mužstva jako Dallas Stars, Nashville Predators, Tampa Bay Lightning, Vegas Golden Knights a Washington Capitals začnou pořádat dobročinné akce společně s výrobci i prodejci Jägermeistera. Colorado Avalanche a New York Rangers něco podobného začali podnikat minulou sezónu, a obě strany si nemohou vynachválit spojení příznivců hokeje s příznivci ohnivé vody.

Jeden z vysoce postavených hokejových činitelů, který sice byl u vyjednávání nové smlouvy, ale nechce být jmenován, protože se alkoholu vyhýbá ze svých vlastních důvodů jako čert kříži, označil za cynickou otázku, zda to nakonec znamená, že NHL si přeje, aby jí fandili ochmelkové. Dát si panáka, řekl ten zapřisáhlý abstinent, jako kdyby tomu rozuměl, ještě neznamená, že je člověk alkoholik.

Stejně tak je prý zlomyslnost malovat čerta na zeď předpověďmi žalob ožralých fanoušků, které pokutovala policie za jízdu, jak říkají severoamerické zákony, pod vlivem. Všechny reklamy výrobců a prodejců ohnivých vod v Severní Americe přece musí povinně končit výzvou: pijte zodpovědně. My jsme je varovali, pravil onen nejmenovaný papaláš, my máme alibi, my jsme z obliga.

Ovšem, televizní a rozhlasové přenosy letošní soutěže o Stanleyův pohár se v Americe budou ohlašovat jako přenosy podporované Jägermeisterem, zatímco nejrůznější zvláštní situace (přesilovky, zpomalená opakování, atd.) se budou ohlašovat jako záběry, které podporuje New Amsterdam Vodka.

Ponechme vodku Rusům, stačí snad jen zmínka, že New Amsterdam Vodka je na světě teprve od roku 2011, zatímco Stoličnaja byla na světě v nejrůznějších podobách několik století, až nakonec dostala v roce 1901 jméno, které ji proslavilo. Zůstaňme u mysliveckých nápojů: ten německý vznikl v dolnosaském městečku Wolfenbüttel před pouhými 80 roky. Syn zakladatele Curt Mast se rozhodl, že vyrábět ocet je nuda.

Jakostní nápoj z Krásného Března, původně Stará žitná, dnes Stará myslivecká, je úředně znám od roku 1847. Němci se chlubí, že ten jejich nápoj se skládá z 56 bylin, avšak skutečné složení hájí přísněji než tajemství výroby jaderných hlavic. Stará myslivecká obsahuje prý kromě žita tolik bylin, že lze o jejich obsahu říci, že jich je nepočítaně.

Stará myslivecká zaspala: kdyby ji zastupoval v NHL Jaromír Jágr, mohli by to Němci s tím svým Jägermeisterem klidně zabalit.

V Kanadě je úředním podporovatelem (sponsorem) NHL pivovar Molson.

Liga by měla změnit základní heslo z hokeje co nejrychlejšího kolektivního sportu na hokej, nejkratší cesta do protialkoholní léčebny.

Share on Google+

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz

© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.