NHL.cz na Facebooku

Modré dresy Washingtonu jsou prodejním trhákem. Který klub má nejvyšší návštěvnost?

12. února 12:30

Vojtěch Balon

Na letošní, covidem zasaženou, sezónu nebudou majitelé klubů Národní hokejové ligy vzpomínat v dobrém. Diváci mají až na pár výjimek vstup na stadiony zakázán, což samo o sobě udělalo funkcionářům pořádnou čáru přes rozpočet.

Do některých arén může být vpuštěn omezený počet diváků, čísla jsou ale většinou tak malá, že kluby ani oficiální údaje o návštěvnosti nezveřejňují. Příkladem je například St. Louis, kde je maximální počet diváků stanoven na 1400 (a klub pro The Athletic potvrdil, že tuto kapacitu zcela zaplňuje).

Čele žebříčku návštěvnosti dlouhá léta vévodily tradiční kluby jako Chicago, Montreal či Toronto. Tam ale mají zatím diváci vstup zapovězen, a do čela pořadí se tak dostaly kluby, které běžně okupují spíše chvost (s výjimkou Stars, kteří v loňské veleúspěšné sezóně přilákali do American Airlines Center průměrně přes 20 tisíc diváků):

1. Dallas Stars, průměr 4159
2. Florida Panthers, průměr 3839
3. Arizona Coyotes, průměr 2350

Ušlé příjmy ze vstupného může klubům ve větší či menší míře nahradit prodej dresů. Všechny celky NHL před začátkem sezóny ve spolupráci s firmou Adidas představily retro dresy, které se v některých případech staly prodejními trháky.

Podle údajů z oficiálního fanshopu NHL jdou nejvíce na dračku retro dresy Washingtonu (na úvodním snímku). Ty okupují první tři místa v žebříčku: nejvíce kusů se prodalo se jmenovkou Alexe Ovečkina, velký zájem byl i o repliku dresů Toma Wilsona a TJ Oshieho. Vedoucí pětici uzavírají retro dresy New Yorku Rangers: na čtvrtém místě je čistý bez jmenovky, na pátém dres se jmenovkou Artěmije Panarina.

„Naše klubové barvy jsou červená, bílá a modrá, ale červená a bílá byly dominantní,“ řekl obchodní ředitel Monumental Sports (mateřská společnost Capitals, do níž patří například i basketbaloví Wizards) Jim Van Stone. „Nikdy jsme neměli dominantní modrý dres, což jsme chtěli změnit.“

Jedinečný dres Capitals je bezpochyby zajímavým obchodním artiklem, klubu ale do čela žebříčku pomohla i aura Alexe Ovečkina. Ten se spolu s Connorem McDavidem, Sidneym Crosbym, Marc-André Fleurym a Austonem Matthewsem dlouhodobě pohybuje na čele pořadí, co se nejprodávanějších hokejových suvenýrů týče.

Share on Google+

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz

© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.

'];